Protokół z IX sesji Rady Powiatu

Osoba odpowiedzialna za treść informacji: Janina Wojciechowska
W Sokółce i pkt 15 dotyczącego nieodpłatnego przekazania gminie Dąbrowa Białostocka gruntów położonych w Różanymstoku z powodu zmiany przepisów w ustawie o gospodarce nieruchomościami i poprosił o przegłosowanie wycofania z porządku obrad tych punk

PROTOKÓŁ NR IX/03

obrad IX sesji Rady Powiatu Sokólskiego

w dniu 5 września 2003 r.

Sesję rozpoczęto o godz. 12-tej. Sesja odbyła się w sali konferencyjnej w budynku Starostwa Powiatowego w Sokółce ul. Marszałka J. Piłsudskiego 8.

Obrady IX sesji Rady Powiatu otworzył i poprowadził Przewodniczący Rady Powiatu Jan Kułak. Obrady sesji protokółowała Janina Wojciechowska inspektor w Starostwie Powiatowym w Sokółce. Na podstawie listy obecności radnych Przewodniczący obrad stwierdził, że w chwili otwarcia obrad sesji w sesji uczestniczy 15 radnych co stanowi większość składu Rady. Rada Powiatu może obradować i podejmować ważne uchwały.

Lista obecności radnych w załączeniu - załącznik nr 1

Lista obecności zaproszonych gości w załączeniu - załącznik nr 2

Przewodniczący Rady powitał wszystkich radnych i zaproszonych gości i poinformował, że po sesji będzie podpisana umowa o współpracy między Samorządem Kalwarii z Litwy i Powiatem Sokólskim i poprosił radnych i gości o uczestnictwo w akcie podpisania tej umowy.

W obradach sesji uczestniczyły również Wicestarosta Powiatu Sokólskiego Cecylia Waszkiewicz, Skarbnik Powiatu Maria Jurgiel i Sekretarz Powiatu Anna Szydłowska.

Nieobecny radny Wiesław Pórzecki.

Pkt 2

Przewodniczący obrad Jan Kułak stwierdził, że wszyscy radni otrzymali porządek obrad dzisiejszej sesji. Zapytał, czy są wnioski o uzupełnienie, bądź o zmianę przedstawionego porządku obrad?

Wniosków w sprawie zmiany porządku obrad nie zgłoszono.

Porządek obrad IX sesji jest następujący:

  1. Otwarcie sesji.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej VIII sesji Rady Powiatu.

  4. Sprawozdanie z prac Zarządu między sesjami.

  5. Interpelacje i zapytania radnych.

  6. Informacja Zarządu o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za I półrocze 2003 r.

  7. Sprawozdanie Zarządu z wykonania uchwał Rady Powiatu za I półrocze
    2003 r.

  8. Informacja Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Białymstoku o stanie środowiska na terenie powiatu sokólskiego.

  9. Informacja Zarządu o stanie mienia komunalnego powiatu.

  10. Informacja Kierownika Wydziału Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich o działaniach i potrzebach w zakresie promocji zdrowia.

  11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w stautucie oraz przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce.

  12. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie oraz przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego w Krynkach.

  13. Zmiana budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2003.

  14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

  15. Wnioski i oświadczenia radnych.

Pkt 3

Przewodniczący obrad poprosił o przyjęcie Protokółu z poprzedniej VIII sesji Rady Powiatu z dnia 27 czerwca 2003 r., który przed dzisiejszą sesją był wyłożony do wglądu i zapoznania się wszystkim radnym.

Uwag do treści protokółu nie wniesiono. Przewodniczący obrad zarządził przegłosowanie jego przyjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Głosów za było 15. Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie.

Pkt 4

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami złożył Starosta Franciszek Budrowski, który poinformował, że w tym czasie odbyło się sześć posiedzeń Zarządu w dniach: 30 czerwca, 10, 22 i 30 lipca oraz 14 i 25 sierpnia 2003 r.

Zarząd podjął uchwały w sprawie:

  • zmiany budżetu powiatu Sokólskiego na rok 2003 ( 4 uchwały),

  • harmonogramu dochodów i wydatków budżetu na III kwartał 2003 r.,

  • informacji z wykonania budżetu powiatu sokólskiego za I półrocze 2003r.

  • powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego:

  • upoważnienia imiennego dwóch członków Zarządu do podpisania umowy na kredyt długoterminowy inwestycyjny w kwocie 1 875 000 zł i wystawienie weksla „in blanco”,

  • wydania opinii w sprawie przekwalifikowania dróg: gminnej nr 102698B oraz powiatowej nr 1234B położonych na terenie Powiatu Augustowskiego,

  • wyrażenia opinii o zaliczeniu dróg do kategorii dróg gminnych położnych na terenie Gminy Nowy Dwór,

  • powierzenia stanowiska Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Sokółce Pani Marcie Tolko - Kuziuta, wyłonionej w drodze rozstrzygniętego konkursu,

  • zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia stawek czynszu dzierżawnego gruntów oraz stawek najmu lokali użytkowych i garaży będących własnością Powiatu Sokólskiego.

Zarząd opracował projekty uchwał Rady Powiatu będące przedmiotem obrad dzisiejszej sesji.

Zarząd zatwierdził stanowisko Komisji Przetargowej w zakresie unieważnienia przetargu na udzielenie kredytu długoterminowego inwestycyjnego, gdyż w terminie składania ofert wpłynęły mniej niż dwie oferty nie podlegające odrzucenia. Zarząd zatwierdził również propozycję Przewodniczącego Komisji o przeprowadzenie kolejnego postępowania na udzielenie kredytu inwestycyjnego w trybie zapytania o cenę i zatwierdził dokumentację przetargową.

Zarząd zawarł porozumienie z Burmistrzem Suchowoli, zmieniające porozumienie w sprawie wykorzystania warunków materialnych i lokalowych Zespołu Szkół w Suchowoli na potrzeby Gimnazjum w Suchowoli.

Zarząd zawarł umowę z SP ZOZ w Sokółce w sprawie przekazania dotacji w kwocie 350 000 zł na zakup sprzętu medycznego.

Zarząd na posiedzeniach omówił protokoły z przeprowadzonych kontroli w ramach nadzoru nad gospodarką finansową, polegających na ocenie celowości wykorzystania dotacji przez :

  • SP ZOZ w Dąbrowie Bł. w zakresie realizacji przebudowy dachu i adaptacji poddasza budynku szpitala na pomieszczenia socjalne,

  • SP ZPO w Krynkach w zakresie wykonania zadania inwestycyjnego polegającego na dobudowie łącznika pomiędzy budynkiem Zakładu a budynkiem po Poradni „O” oraz budowie podjazdu dla osób niepełnosprawnych realizowanego w ramach programu „DOMINO”.

Zarząd przeanalizował wyniki kontroli finansowej i merytorycznej przeprowadzonej w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Sokółce, która nie miała większych zastrzeżeń i uwag do realizacji zadań oraz stwierdziła poprawność prowadzenia gospodarki finansowej.

Zarząd omówił wyniki kontroli przeprowadzonej przez RIO w Białymstoku w ZS w Sokółce, która nie stwierdziła większych nieprawidłowości. Niemniej jednak Zarząd zobowiązał Dyrektora do przedstawienia informacji o wykonaniu zaleceń pokontrolnych.

Zarząd rozpatrzył wniosek Komisji Oświaty, Kultury i Sportu i zalecił Dyrektorom szkół zatrudnianie w charakterze nauczycieli w pierwszej kolejności osób bezrobotnych posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe.

W związku z rozpoczęciem roku szkolnego 2003/2004 Zarząd szczegółowo analizował sytuację szkół ponadgimnazjalnych. W tym celu Zarząd omówił nabór na rok 2003/2004 i zatwierdził arkusze organizacji szkół. Zarząd analizował również sytuację finansową szkół i jest bardzo zaniepokojony ich trudną sytuacją finansową. W związku z dużymi brakami finansowymi szkół, uwzględniając najpilniejsze ich potrzeby Zarząd postanowił sukcesywnie i w miarę możliwości finansowych powiatu dokonywać niezbędnych zwiększeń ich budżetów.

Zarząd ustalił wynagrodzenie w kwocie 40 zł dla ekspertów biorących udział w Komisji Egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego.

W związku z realizacją inwestycji - budowa szkolnej hali sportowej przy Zespole Szkół w Sokółce Zarząd upoważnił Katarzynę Nowak - Kierownika Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu do merytorycznego podpisywania faktur związanych z budową szkolnej hali sportowej przy ZS w Sokółce, a Bernarda Łuckiewicza ustanowił jej zastępcą. Ponadto Zarząd zobowiązał Janusza Gudalewskiego do sprawdzania faktur pod względem zgodności ze specyfikacją i zawartą umową z wykonawcą.

Zarząd rozpatrzył wniosek Dyrektora ZS w Różanymstoku i wyraził zgodę na sprzedaż zbędnego sprzętu, maszyn i pojazdów będących w posiadaniu szkoły. Zdaniem Zarządu, ze względu na stopień zużycia maszyn i pojazdów nie jest zasadnym przekazywanie go ZSR w Janowie.

Zarząd rozpatrzył wnioski dyrektorów szkół i zwiększył budżet ZSZ w Sokółce o kwotę 5 000 zł w związku z wykonaniem prac przez pracownię ćwiczeń technicznych na rzecz SP ZOZ w Sokółce oraz ZS w Sokółce o kwotę 1 000 zł z przeznaczeniem na zakup lodówki na potrzeby internatu.

Zarząd rozpatrzył wniosek Burmistrza Dąbrowy Bł. w sprawie dofinansowania budowy szkolnej hali sportowej w Dąbrowie Bł., którą planuje się wybudować w latach 2004 -2005. Zarząd stwierdził, że do czasu wybudowania hali sportowej przy ZS w Sokółce nie ma możliwości dofinansowania budowy hali sportowej w Dąbrowie Bł., gdyż finanse powiatu nie pozwalają na jednoczesne finansowanie dwóch inwestycji oświatowych.

Na prośbę Zarządu Województwa Podlaskiego w Białymstoku Zarząd rozpatrzył wniosek firmy PTHU RL - Trans Robert Lutostański z Gródka o koordynację rozkładu jazdy na linii Białystok - Kuźnica przez Wasilków, Sokółkę i stwierdził, że nie widzi potrzeby wprowadzenia dodatkowej linii komunikacyjnej wskazanej we wniosku i zaopiniował go negatywnie.

Zarząd na posiedzeniach analizował wniosek Burmistrza Dąbrowy Bł. w sprawie współfinansowania zadania pod nazwą - Usprawnienie komunikacji na drodze powiatowej Nr 03204 Kamienna Nowa - Dąbrowa Białostocka. Zarząd podtrzymał wcześniejsze stanowisko dotyczące kontynuacji ww. inwestycji drogowej w roku 2003 i przygotował projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie powiatu celem przedstawienia go Radzie Powiatu.

Zarząd rozpatrzył sprawę dofinansowania zakupu samochodu gaśniczego dla Jednostki Ratowniczo Gaśniczej PSP w Dąbrowie Bł. i zadeklarował dofinansowanie zakupu ww. samochodu poprzez zaciągnięcie pożyczki w wysokości 50 000 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Zarząd na posiedzeniach zajmował się sprawą przydziału mieszkań przy ul. Sikorskiego 40A w Sokółce i zaakceptował proponowany przez Społeczną Komisję Mieszkaniową przydziału mieszkań w ww. budynku.

Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem zarządcy z prowadzonego przez niego zarządu mieniem Powiatu Sokólskiego. Zarząd zlecił zarządcy pełne zarządzanie nieruchomością na Oś. Zielonym 13 w Sokółce; zalecił zabezpieczyć przed zimą budynek po byłym szpitalu, zaktualizować jego kosztorys i kontynuować wszczęty proces sprzedaży nieruchomości na Oś. Zielonym, a także przy ul. Kryńskiej 32. Zarząd rozważał również możliwość przekazania budynku na Oś. Zielonym na cele społeczne lub inne.

Zarząd rozpatrzył wniosek Zarządu Fundacji „Sokólski Fundusz Lokalny” w Sokółce o współfinansowanie i współorganizacyjne włączenie się do Programu „Pracownia Umiejętności” i wyraził wolę przystąpienia do ww. programu; środki na finansowanie programu „Pracownia Umiejętności” będą pochodziły ze środków PFRON, będących w dyspozycji PCPR na rok 2004.

Zarząd analizował kalendarz imprez kulturalny i sportowych na terenie Powiatu Sokólskiego, które odbędą się w najbliższym czasie i podjął decyzje o ufundowaniu nagród, pucharów oraz dyplomów uczestnikom imprez.

Starosta podziękował radnym za wysłuchanie sprawozdania.

Przybyli radni Jarosław Budnik i Sławomir Kraśnicki.

Pkt 5

Radna Anna Bogdan zgłosiła interpelacje treści następującej:

    1. „W związku z tym, że w październiku br. zostanie otwarte przejście graniczne w Kuźnicy dla samochodów ciężarowych (TIR), proponuję wprowadzenie ograniczenia prędkości do 40 km/godzinę na odcinku ulic Białostockiej i Grodzieńskiej w Sokółce. Przy tych ulicach znajdują się dwie szkoły i będzie to bardzo duże zagrożenie dla dzieci i młodzieży, jak i pozostałych użytkowników tych ulic”.

    2. „ Mając na względzie poprawę bezpieczeństwa drogowego w Sokółce proponuję rozważyć możliwość zakupu fotoradaru dla Komendy Powiatowej Policji w Sokółce, tak jak ma to miejsce w Białymstoku”.

Pkt 6

Skarbnik Powiatu Maria Jurgiel przedstawiła Informację Zarządu z przebiegu wykonania budżetu Powiatu za I półrocze 2003 r.

Informacja w załączeniu - załącznik nr 3

Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Jan Grusza poinformował, że Komisja zapoznała się i pozytywnie zaopiniowała powyższą Informację.

Przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Powiatu przyjęła do wiadomości Informację z przebiegu wykonania budżetu Powiatu za I półrocze 2003 r.

Pkt 7

Starosta Sokólski Franciszek Budrowski złożył Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu za I półrocze 2003 r.

Sprawozdanie w załączeniu - załącznik nr 4

Pkt 8

Przedstawiciel Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska Grzegorz Bok przedstawił Informację Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o stanie środowiska na terenie powiatu sokólskiego.

Informacja w załączeniu - załącznik nr 5

Przewodniczący obrad Jan Kułak otworzył dyskusję nad przedstawioną Informacją.

Przewodniczący Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Eugeniusz Nalewajko powiedział, że Komisja po szczegółowym przeanalizowaniu powyższej informacji stwierdziła, że nie zawarto w niej informacji o stanie środowiska z miejscowości z terenu Gminy Szudziałowo. Wnioskuje, aby w przyszłym roku w informacji uwzględniono również sytuację w ochronie środowiska na tym terenie. Następnie zauważył, że jakość wód w rzekach jest zła, mimo że powstaje coraz więcej kolektorów sanitarnych i już prawie każda gmina w powiecie ma oczyszczalnię ścieków. Proponuje się, aby oczyszczalnie w gminach naszego powiatu poddać stałemu nadzorowi i doradztwu specjalistów, gdyż gminy nie mają kadry specjalistycznej w tej dziedzinie. Następnie stwierdził, że Komisja przedstawioną informacje przyjęła do wiadomości.

Ustosunkowując się do powyższej wypowiedzi przedstawiciel Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska Grzegorz Bok wyjaśnił, że jest niska świadomość kierowników obiektów oczyszczalni. Stwierdził, że istnieje pilna potrzeba wyszkolenia kadry specjalistycznej, ponieważ w oczyszczalniach są pewne instrumenty, które trzeba bezwzględnie pielęgnować. Środowisko w oczyszczalni to organizm gnilny i trzeba ciężko pracować, aby zachować właściwe czynniki tego procesu. Nie jest dopuszczalne wrzucanie pojemników po oleju silnikowym, gdyż powoduje to niszczenie rzeki i wody; przedostanie się do rzeki substancji chemicznych powoduje zanieczyszczenie rzeki na cały czas. Nie należy również wrzucać różnych przedmiotów, nie myć opryskiwaczy, itp. Wyjaśnił, że na terenie powiatu sokolskiego nie ma zbyt dużo obiektów zanieczyszczających środowisko, dlatego można stwierdzić, że „ścieki są opanowane”. Następnie dodał, że przewidywana zmiana klasyfikacji wód spowoduje, że zostaną zliberalizowane przepisy dotyczące odprowadzania ścieków.

Następnie głos zabrał radny Mieczsław Kazimierz Baszko, który wnioskował o zaostrzenie kontroli w takich zakładach w Sokółce jak „Eskimos” i „Saga”, które stwarzają bardzo duże zagrożenie dla naszego miasta.

Odpowiadając na powyższy wniosek przedstawiciel WIOŚ Grzegorz Bok wyjaśnił, że obiekty te podlegają stałej szczegółowej kontroli. Wyniki kontroli potwierdzają, że obiekty spełniają wszystkie parametry bezpieczeństwa. Pozostaje tylko doskonalenie tego systemu, który spowoduje dalszą poprawę bezpieczeństwa środowiska.

Przewodniczący obrad Jan Kułak podziękował za przedstawienie informacji o stanie środowiska na terenie powiatu sokólskiego.

Pkt 9

Kierownik Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości Janusz Kuderewski przedstawił Informację Zarządu o stanie mienia komunalnego powiatu.

Informacja w załączeniu - załącznik nr 6

Radny Mieczysław Kazimierz Baszko zapytał, jaka jest cena wywoławcza w ogłoszonym na wrzesień przetargu na sprzedaż budynku przy ul. Kryńskiej 32 w Sokółce i jak został zabezpieczony budynek po szpitalu zakaźnym na Osiedlu Zielonym, również w Sokółce?

Kierownik Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości Janusz Kuderewski odpowiadając na powyższe pytania powiedział:

1/ posesja położona przy ul. Kryńskiej 32 została podzielona na dwie działki, z czego działkę niezabudowaną wyceniono na kwotę 10500 zł, zaś działkę zabudowaną na kwotę 138300 zł,

2/ sporządzono dokumentację kosztorysową na zabezpieczenie budynku po szpitalu zakaźnym na Osiedlu Zielonym; ponadto zaktualizowano cenę wywoławczą od ogłoszenia kolejnego przetargu na sprzedaż całej nieruchomości.

Pkt 10

Kierownik Wydziału Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich Lila Anna Micun przedstawiła Informację Kierownika tego Wydziału o działaniach i potrzebach w zakresie promocji zdrowia.

Informacja w załączeniu - zał. nr 7

Pkt 11

Kierownik Wydziału Zdrowia, Opieki Społecznej i Pomocy Rodzinie Anna Lila Micun przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie oraz przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce. Powiedziała, że zmiany spowodowane są koniecznością dostosowania działalności SP ZOZ w Sokółce do wymogów stawianych przez Narodowy Fundusz Zdrowia przy zawieraniu umów na świadczenia lecznicze w 2004 roku. W związku z nowymi zasadami udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie opieki długoterminowej w roku 2004 ulega likwidacji oddział opieki długoterminowej. Z dniem 1 stycznia 2004 r. rozpocznie działalność zakład pielęgnacyjno-leczniczy (oddział medycyny paliatywnej) , który zabezpieczy usługi w zakresie opieki terminalnej dla pacjentów z Powiatu Sokólskiego, a tym samym poszerzenie oferty świadczeń w SP ZOZ w Sokółce. Inaczej mówiąc, łóżka opieki paliatywnej powstaną w miejsce dotychczasowych łóżek opieki długoterminowej (40 łóżek), które częściowo (24 łóżka) zostaną przekształcone w zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego Jarosław Budnik poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt tej uchwały.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie oraz przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 17 radnych. Głosów za było 17. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr IX/66/03 w załączeniu - załącznik nr 8

Pkt 12

Kierownik Wydziału Zdrowia, Opieki Społecznej i Pomocy Rodzinie Anna Lila Micun przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie oraz przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego w Krynkach. Powiedziała, że zmiany w statucie SP ZPO w Krynkach wynikają z konieczności zmiany profilu działalności zakładu z ogólnego na psychiatryczny. Pacjenci, którzy przebywają aktualnie w tym zakładzie w większości wykazują zmiany zachowania o charakterze przewlekłym. Znaczna część tych chorych nie rokuje trwałej poprawy w krótkim czasie, a tym samym nie osiągnie zdolności do samodzielnego życia w środowisku. Ponadto zmiany te konieczne są również z powodu zmiany zasad przy zawieraniu kontraktów na świadczenia lecznicze z NFZ w 2004 r. Zmiana profilu działalności zakładu zapewni utrzymanie się SP ZPO w Krynkach na rynku świadczeń zdrowotnych oraz zabezpieczy potrzeby w zakresie długoterminowej opieki psychiatrycznej na terenie Powiatu Sokólskiego.

Zastępca Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego Jarosław Budnik poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt tej uchwały.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w statucie oraz przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego w Krynkach. i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 17 radnych. Głosów za było 17. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr IX/67/03 w załączeniu - załącznik nr 9

Pkt 13

Skarbnik Powiatu Maria Jurgiel przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2003. Powiedziała, że zmiana dotyczy zwiększenia planu dochodów o kwotę 50 000 zł i zwiększenia się plan wydatków o kwotę 769 367 zł i zmniejsza się o kwotę 669 367 zł. Ponadto upoważnia się Zarząd Powiatu do:

    1. zaciągnięcia pożyczki latach 2003-2006 w WFOŚ na kwotę 50 000 zł wraz z odsetkami z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Komendy Powiatowej PSP w Sokółce ,

    2. w zawarcia umowy z WFOŚ,

    3. zaciągnięcia zobowiązania wekslowego na kwotę 50 000 zł tytułem poręczenia zaciągniętej pożyczki,

    4. zaciągnięcia zobowiązania wekslowego na kwotę 646 717 celem zabezpieczenia płatności inwestycji: modernizacja drogi nr 03204 Kamienna Nowa - Kamienna Stara - Dąbrowa Białostocka,

    5. zaciągnięcia zobowiązania wekslowego na kwotę 1 875 000 zł, jako zabezpieczenie kredytu.

Wszystkie proponowane zmiany zawarte są w załącznikach 3 - 11 uchwały.

Przewodniczący wszystkich Komisji poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 17 radnych. Głosów za było 17. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr IX/68/03 w załączeniu - załącznik nr 10

Pkt 14

Odpowiadając na interpelację radnej Anny Bogdan Starosta Franciszek Budrowski powiedział, że już obecnie prawie na całej długości ulic Białostockiej i Grodzieńskiej jest ograniczenie prędkości do 40 km/h; jeżeli chodzi o zakup fotoradaru, to w tym roku nie jest to możliwe, ponieważ nie zaplanowano środków na ten cel i już w tym roku dofinansowano zakup samochodu dla Komendy Powiatowej Policji w Sokółce w kwocie 28 tys. zł.

Radna Anna Bogdan zaproponowała, aby o środki na ten cel wystąpić do budżetu Państwa.

Pkt 15

Przewodniczący obrad odczytał treść pisma Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sokółce w sprawie podjętych działań profilaktycznych w związku z epidemią zapalenia opon mózgowych w Grodnie. Następnie przedstawił pismo Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Biuro powiatowe w Sokółce w sprawie szkolenia w zakresie dopłat bezpośrednich dla rolników.

Wobec wyczerpania się porządku obrad sesji Przewodniczący obrad Jan Kułak zamknął obrady IX sesji Rady Powiatu Sokólskiego o godzinie 14 00.

Protokółowała

Janina Wojciechowska

Przewodniczący obrad

Jan Kułak

1

1