Uchwała Nr XL/323/06
RADY POWIATU SOKÓLSKIEGO
z dnia 30 czerwca 2006 r.
w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Sokółce
Na podstawie art. 238 ust. 3 w związku z art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319) w związku z art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, i z 2004 r. Nr 102, poz. 1055) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Nadaje się Statut Powiatowemu Urzędowi Pracy w Sokółce w brzmieniu ustalonym w załączniku do uchwały.
§ 2.
Uchwała wchodzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
|
Przewodniczący Rady Jan Kułak |
Załącznik
do uchwały Nr XL/323/06
Rady Powiatu Sokólskiego
z dnia 30 czerwca 2006 r.
STATUT POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W SOKÓŁCE
ROZDZIAŁ I
Przepisy ogólne
§ 1.
Powiatowy Urząd Pracy w Sokółce zwany dalej "PUP" jest jednostką organizacyjną Powiatu Sokólskiego wykonującą zadania publiczne Powiatu Sokólskiego w zakresie przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy.
§ 2.
1. Siedziba PUP znajduje się przy ul. Kryńskiej 40 w Sokółce.
2. PUP posiada Filię znajdującą się przy ul. Gen. Sulika 4a w Dąbrowie Białostockiej.
3. Ilekroć w dalszej części statutu jest mowa o PUP rozumie się przez to odpowiednio także Filię w Dąbrowie Białostockiej.
§ 3.
Obszar działania PUP w Sokółce obejmuje teren Powiatu Sokólskiego.
§ 4.
PUP jest jednostką budżetową sektora finansów publicznych, która pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadza na rachunek budżetu Powiatu Sokólskiego.
ROZDZIAŁ II
Przedmiot działalności
§ 5.
1. Przedmiotem działalności PUP jest promocja zatrudnienia, łagodzenie skutków bezrobocia oraz aktywizacja zawodowa, realizowana na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
2. Do zadań wykonywanych przez PUP w zakresie polityki rynku pracy, należy:
1) opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa w odrębnych przepisach;
2) pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;
3) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy, a także pracodawcom w pozyskaniu pracowników przez pośrednictwo pracy i poradnictwo zawodowe;
4) rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy;
5) inicjowanie i wdrażanie instrumentów rynku pracy;
6) inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy;
7) inicjowanie i wspieranie tworzenia klubów pracy;
8) inicjowanie, organizowanie i finansowanie projektów lokalnych i innych działań na rzecz aktywizacji bezrobotnych;
9) opracowywanie analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia;
10) inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
11) współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;
12) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego i szkoleniach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów;
13) przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia;
14) wydawanie decyzji;
15) realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a i b, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizowanie decyzji, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 8 lit. c ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
16) realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a i b, w szczególności realizowanie zadań z zakresu udziału w sieci EURES, w tym świadczenie usług EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządem województwa, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców;
17) badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia na pracę cudzoziemca;
18) organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników PUP;
19) opracowywanie i realizacja indywidualnych planów działania.
§ 6.
Organizację i zasady funkcjonowania PUP określa Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Sokółce.
ROZDZIAŁ III
Przepisy końcowe
§ 7.
Zmiany treści Statutu mogą być dokonywane w trybie właściwym dla jego uchwalenia.