UCHWAŁA NR XL/322/06

Osoba odpowiedzialna za treść informacji: Anna Szydłowska
UCHWAŁA NR XL/322/06 RADY POWIATU SOKÓLSKIEGO
z dnia 30 czerwca 2006 r.
w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Sokółce UCHWAŁA NR XL/322/2006

Uchwała Nr XL/322/06
RADY POWIATU SOKÓLSKIEGO

z dnia 30 czerwca 2006 r.

w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Zarządowi Dróg w Sokółce

Na podstawie art. 238 ust. 3 w związku z art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319) w związku z art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, i z 2004 r. Nr 102, poz. 1055) uchwala się, co następuje:

§ 1.

Nadaje się Statut Powiatowemu Zarządowi Dróg w Sokółce w brzmieniu ustalonym w załączniku do uchwały.

§ 2.

Uchwała wchodzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

 

Przewodniczący Rady

Jan Kułak

 

Załącznik

do uchwały Nr XL/322/06

Rady Powiatu Sokólskiego

z dnia 30 czerwca 2006 r.

 

STATUT POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG W SOKÓŁCE

ROZDZIAŁ I

Przepisy ogólne

§ 1.

Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce zwany dalej "PZD" jest jednostką organizacyjną Powiatu Sokólskiego utworzoną w celu zarządzania drogami powiatowymi w zakresie planowania, budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony tych dróg.

§ 2.

Siedziba PZD znajduje się przy ul. Wodnej 7 w Sokółce.

§ 3.

Obszar działania PZD obejmuje teren Powiatu Sokólskiego.

§ 4.

PZD jest jednostką budżetową sektora finansów publicznych, która pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadza na rachunek budżetu Powiatu Sokólskiego.

ROZDZIAŁ II

Przedmiot działalności

§ 5.

Przedmiotem działalności PZD jest wykonywanie obowiązków zarządcy dróg powiatowych w zakresie:

1)      opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organów właściwych do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

2)      opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;

3)      pełnienie funkcji inwestora;

4)      utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;

5)      realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;

6)      przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;

7)      koordynacja robót w pasie drogowym;

8)      wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;

9)      prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;

 9a) sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;

10)  przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz przepraw promowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;

11)  wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;

12)  przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;

13)  przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;

14)  wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;

15)  dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;

16)  utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów;

17)  nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości;

18)  nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt 17 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do nich prawa.

§ 6.

Organizację i zasady funkcjonowania PZD określa Regulamin Organizacyjny Powiatowego Zarządu Dróg w Sokółce.

ROZDZIAŁ III

Przepisy końcowe

§ 7.

Zmiany treści Statutu mogą być dokonywane w trybie właściwym dla jego uchwalenia.