Infolinia Konsumencka
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich jest niezależną, pozarządową, ekspercką organizacją konsumencką, która działa od 11 lat, wykorzystując środki pozyskiwane w ramach krajowych i zagranicznych projektów grantowych.
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich uruchamia dnia 7 listopada 2006 roku ogólnopolską, bezpłatną Infolinię Konsumencką.
Infolinia Konsumencka to pilotażowe przedsięwzięcie, którego celem jest rozszerzenie zakresu, unowocześnienie form i upowszechnienie inicjatyw prokonsumenckich w Polsce poprzez wsparcie finansowe krajowej organizacji konsumenckiej prowadzącej działalność na rzecz konsumentów.
Projekt realizowany w ramach Programu Środki Przejściowe 2004 „Wsparcie działalności pozarządowych organizacji konsumenckich” (linia budżetowa: PL2004/016-829.02.04.04) jest w 80% finansowany ze środków Unii Europejskiej (zarządzanych przez Fundację „Fundusz Współpracy”), a w pozostałych 20% - z polskich środków budżetowych (którymi dysponuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów). Budżet projektu wynosi 297 750 Euro.
Od dnia 7 listopada 2006 roku do dnia 31 sierpnia 2007 r. konsumenci w całej Polsce mają do dyspozycji jeden, łatwo identyfikowalny ośrodek, w którym bezpłatnie uzyskają informację lub poradę na temat swoich konsumenckich praw. Koszty przychodzących rozmów telefonicznych będą w całości pokrywane z budżetu projektu.
Infolinia Konsumencka jest czynna pod numerem
telefonu |
Infolinię Konsumencką obsługuje nowoczesny, 6-cio stanowiskowy system komunikacji telefonicznej typu Call Center, który został stworzony w ramach realizacji projektu przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Wszystkie stanowiska Infolinii są wyposażone w bazę przepisów prawnych LEX oraz wewnętrzną bazę rejestracji rozmów, umożliwiającą prowadzenie statystyk tematyki udzielanych porad oraz kierunków przekierowań spraw konsumenckich do właściwych organizacji i urzędów. Porad i informacji udzielają wyłącznie prawnicy Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Przewidywany średni czas konsultacji – rozmowy telefonicznej - wynosi 6 minut. Codziennie poradę lub informację w Infolinii Konsumenckiej może uzyskać 240 konsumentów, co w przeliczeniu na minuty rozmów daje 1440 minut połączeń przychodzących dziennie i 31.680 minut miesięcznie.
Mamy nadzieję, że konsumenci dzwoniąc do Infolinii, będą mieli przygotowaną listę konkretnych pytań, które zadadzą po zwięzłym, opartym na faktach przedstawieniu swojego problemu.
ORGANIZACJA I ZASADY FUNKCJONOWANIA INFOLINII KONSUMENCKIEJ
HALO,
KONSUMENT!
Chcesz poznać swoje prawa? Szukasz pomocy
Zadzwoń do Infolinii Konsumenckiej!!!
Prawnicy Stowarzyszenia Konsumentów Polskich udzielą Ci porady lub
informacji. Zapraszamy!
Projekt finansowany przez Unię Europejską
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Program Środki Przejściowe 2004 – projekt PL
2004/016-829.02.04 „System ochrony konsumentów”
Patronat prawny:
Wolters Kluwer Polska