Protokół z II sesji Rady Powiatu

Osoba odpowiedzialna za treść informacji: Janina Wojciechowska
PROTOKÓŁ NR II/06 obrad II sesji Rady Powiatu Sokólskiego w dniu 8 grudnia 2006 r.

PROTOKÓŁ NR II/06

obrad II sesji Rady Powiatu Sokólskiego

 w dniu 8 grudnia 2006 r.

Sesję rozpoczęto o godz. 10-tej. Sesja odbyła się w sali konferencyjnej w budynku Starostwa Powiatowego w Sokółce ul. Marszałka J. Piłsudskiego 8.

 

Pkt 1

 

Obrady II sesji Rady Powiatu otworzył i poprowadził Przewodniczący Rady Powiatu Kazimierz Łabieniec. Obrady sesji protokółowała Janina Wojciechowska inspektor w Starostwie Powiatowym w Sokółce. Na podstawie listy obecności radnych Przewodniczący obrad stwierdził, że w chwili otwarcia obrad w sesji uczestniczy 19 radnych, co stanowi pełny skład Rady. Rada Powiatu może obradować i podejmować ważne uchwały.

 

Lista obecności radnych w załączeniu – załącznik nr 1

Lista obecności zaproszonych gości w załączeniu – załącznik nr 2

 

Przewodniczący Rady powitał wszystkich radnych i zaproszonych gości. Szczególnie serdecznie powitał nowo wybranych burmistrzów Sokółki Stanisława Małachwieja i Dąbrowy Białostockiej Tadeusza Ciszkowskiego. Pogratulował im wyboru i życzył dobrej i owocnej współpracy ze wszystkimi jednostkami samorządowymi, w tym również z samorządem powiatowym.

 

W obradach sesji uczestniczyły również Sekretarz Powiatu Anna Szydłowska i Skarbnik Powiatu Maria Jurgiel.

 

Pkt 2

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec stwierdził, że wszyscy radni otrzymali porządek obrad dzisiejszej sesji. Zapytał, czy są wnioski o zmianę przedstawionego porządku obrad. Wniosków w sprawie zmiany w porządku obrad nie zgłoszono.

 

Porządek obrad II sesji jest następujący:

 

  1. Otwarcie sesji.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej I sesji Rady Powiatu.
  4. Interpelacje i zapytania radnych.
  5. Sprawozdanie Starosty z prac Zarządu w okresie między sesjami.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Sokólskiego.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetu i Finansów Publicznych.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów Publicznych
  13. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego
  16. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego.
  17. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie przez SP ZOZ w Sokółce darowizny aparatury i sprzętu medycznego.
  18. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie przez SP ZOZ w Sokółce zakupu aparatury i sprzętu medycznego
  19. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji przez Powiat Sokólski w roku 2006, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
  20. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół w Różanymstoku.
  21. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji internatu w Zespole Szkół w Suchowoli.
  22. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości.
  23. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2006.
  24. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  25. Wnioski, oświadczenia radnych i informacje.
  26. Zamknięcie sesji.

 

Pkt 3

 

Przewodniczący obrad poprosił o przyjęcie Protokółu z poprzedniej I sesji Rady Powiatu z dnia 23 listopada 2006 r., który był wyłożony do publicznego wglądu na 7 dni przed dzisiejszą sesją.

 

Uwag do treści protokółu nie wniesiono. Przewodniczący obrad zarządził przegłosowanie jego przyjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

Pkt 4

 

Interpelacji i zapytań radnych nie było

 

Pkt 5

 

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami złożył Starosta Sokólski Franciszek Budrowski, który poinformował, że w tym czasie odbyło się pięć posiedzeń Zarządu w dniach: 23 i 31 października oraz 13, 21 i 29 listopada 2006 r.

 

Sprawozdanie w załączeniu – zał. nr 3

 

Pkt 6

 

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec poinformował, że wyboru członków zarządu powiatu dokonuje się w głosowaniu tajnym. Zapytał, czy powyższe wybory może przeprowadzić Komisja Skrutacyjna powołana na poprzedniej sesji, czy dzisiaj zostanie powołana nowa Komisja Skrutacyjna?

 

Starosta Franciszek Budrowski powiedział, że powinna być wybrana nowa Komisja Skrutacyjna.

 

Przewodniczący obrad poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej.

 

Radny Grzegorz Skórski zgłosił do Komisji Skrutacyjnej radnego Jarosława Sylwestra Hołownię, który wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Starosta Franciszek Budrowski zgłosił radnego Aleksego Olekszę, który również wyraził zgodę na udział w Komisji Skrutacyjnej.

 

Radny Kazimierz Stasiulewicz zgłosił radnego Sławomira Kraśnickiego, który wyraził zgodę na kandydowanie do Komisji Skrutacyjnej.

 

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec zarządził głosowanie nad wyborem Komisji Skrutacyjnej.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Rada Powiatu jednogłośnie wybrała Komisję Skrutacyjną w następującym składzie:

 

  1. Jarosław Sylwester Hołownia
  2. Aleksy Oleksza
  3. Sławomir Kraśnicki.

 

Starosta Franciszek Budrowski poinformował, że wnioskuje o wybór na członków Zarządu Powiatu Sokólskiego radnych Czesława Poskrobko i Kazimierza Stasiulewicza Powiedział, że radny Czesław Poskrobko jest specjalistą od ochrony środowiska, jego kwalifikacje i doświadczenie w tej dziedzinie z pewnością będą przydatne w pracy Zarządu Powiatu, natomiast radny Kazimierz Stasiulewicz już pracował w Zarządzie Powiatu w poprzedniej kadencji Rady i wykazał się jako osoba sumienna i kompetentna. Ponadto jest specjalistą z zakresu budownictwa i inwestycji w Urzędzie Gminy w Nowym Dworze, tak że z całą pewnością można mu powierzyć tę funkcję.

 

Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.

 

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec przypomniał, że podczas głosowania nad wyborem Członków Zarządu obowiązują takie same zasady głosowania, jak przy wyborach przeprowadzonych na poprzedniej sesji, z tym że w tym przypadku każdy radny oddaje głos na każdego kandydata.

 

Radny Mieczysław Kazimierz Baszko zauważył, że z wniosku Starosty wynika, że do pełnego składu Zarządu Powiatu będzie brakowało jeszcze jednego członka. Zaproponował, aby na dzisiejszej sesji wybrać pełny skład Zarządu, uwzględniając fakt, że z okręgu wyborczego w Sokółce w skład Rady Powiatu weszło 7 radnych i to właśnie spośród nich powinien być wyłoniony kandydat na członka zarządu. Powiedział, że chodzi tu o zapewnienie dobrej współpracy z samorządami, tak jak to miało miejsce w przypadku Zarządu Powiatu w ostatniej kadencji, którego pracę ocenił na 4 +.

 

Starosta Franciszek Budrowski podziękował radnemu za uznanie i wczucie się w trudną sytuację, ale powiedział, że stara się dotrzymać pewnych zobowiązań i na prośbę Komitetu Wyborczego PiS, wybór ostatniego członka Zarządu został przełożony na sesję w dniu 22 grudnia 2006 r. Poinformował, że Komitet Wyborczy PiS wprowadził 4 radnych do Rady Powiatu i dlatego chce mieć swego radnego w Zarządzie Powiatu. Wyjaśnił, że następnej sesji przedstawi kandydata do Zarządu Powiatu z PiS.

 

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy. Wyłoniony spośród jej członków Przewodniczący Aleksy Oleksza wyjaśnił zasady głosowania i poinformował, że Komisja przystąpi do przygotowania kart do głosowania.

 

 Przewodniczący obrad ogłosił 10 minutową przerwę w obradach sesji.

 

Po przerwie członkowie Komisji Skrutacyjnej przystąpili do rozdania kart do głosowania. Urnę do głosowania sprawdzono, zaklejono i ostemplowano pieczęcią Rady Powiatu. Po przeprowadzeniu tajnego głosowania Komisja udała się na posiedzenie celem podsumowania wyników głosowania, a Przewodniczący obrad ogłosił 10 minutową przerwę w obradach sesji.

 

Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Aleksy Oleksza odczytał Protokół z wyboru członków Zarządu Powiatu Sokólskiego w dniu 8 grudnia 2006 r.

 

Wyniki głosowania są następujące:

1/ Czesław Poskrobko – głosów za – 19, przeciw – 0, wstrzymujących się - 0.

2/ Kazimierz Stasiulewicz - głosów za – 18, przeciw – 1, wstrzymujących się - 0.

 

Na członków Zarządu Powiatu wybrani zostali:

 

1/ Czesław Poskrobko

2/ Kazimierz Stasiulewicz

 

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec pogratulował wyboru i stwierdził, że wybrane osoby otrzymały wymaganą ustawowo liczbę głosów.

 

 Protokół Komisji Skrutacyjnej - (w załączeniu) - zał. nr 4

 

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec odczytał treść uchwały w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Sokolskiego. Rada Powiatu stwierdziła wybór podejmując uchwałę.

 

Uchwała nr II/7/06 – w załączeniu – zał. nr 5

 

Pkt 7

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec powołując się na art. 16 ustawy o samorządzie powiatowym przypomniał o celu powołania, składzie i zadaniach Komisji Rewizyjnej. Następnie poinformował, że do udziału w tej Komisji zadeklarowali się następujący radni: Jerzy Karpienia, Aleksy Oleksza, Antoni Sakowicz, Grzegorz Skórski i Waldemar Szymański.

 

Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na udział w Komisji Rewizyjnej.

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec zapytał, czy są inne propozycje do składu Komisji Rewizyjnej.

 

Innych kandydatów nie zgłoszono.

 

Przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad powołaniem wyżej wymienionych kandydatów do Komisji Rewizyjnej.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Komisja Rewizyjna została powołana jednogłośnie w następującym składzie:

1/ Jerzy Karpienia

2/ Aleksy Oleksza

3/ Antoni Sakowicz

4/ Grzegorz Skórski

5/ Waldemar Szymański.

 

Po zakończonym głosowaniu Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec odczytał treść uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.

 

Uchwała nr II/8/06 – w załączeniu – zał. nr 6

 

Pkt 8

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

 

Członek Komisji Rewizyjnej Waldemar Szymański zgłosił radnego Aleksego Olekszę na kandydata na Przewodniczącego tej Komisji. Powiedział, że funkcję tę pełnił już w poprzedniej kadencji Rady i dobrze zna zasady i zakres merytoryczny jej działania Komisji Rewizyjnej.

 

Radny Aleksy Oleksza wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

 

Więcej kandydatów nie zgłoszono.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został wybrany Aleksy Oleksza.

 

Uchwała nr II/9/06 – w załączeniu – zał. nr 7

 

Pkt 9

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poinformował, że do Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska zgłosili się następujący radni: Mieczysław Kazimierz Baszko, Jan Grabala, Jerzy Karpienia, Sławomir Kraśnicki, Józef Kunda, Wiesław Pórzecki i Antoni Sakowicz. Zapytał, czy zgłoszeni kandydaci wyrażają zgodę na udział w tej Komisji.

 

Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na udział w Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie powołania Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Komisja Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska została powołana w składzie:

1.      Mieczysław Kazimierz Baszko

2.      Jan Grabala

3.      Jerzy Karpienia

4.      Sławomir Kraśnicki

5.      Józef Kunda

6.      Wiesław Pórzecki

7.      Antoni Sakowicz.

 

Uchwała nr II/10/06 – w załączeniu – zał. nr 8

 

Pkt 10

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.

 

Członek Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Sławomir Kraśnicki zgłosił radnego Wiesława Pórzeckiego na kandydata na Przewodniczącego tej Komisji.

 

Radny Wiesław Pórzecki wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.

 

Więcej kandydatów nie zgłoszono.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Przewodniczącym Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska został Wiesław Pórzecki.

 

Uchwała nr II/11/06 – w załączeniu – zał. nr 9

 

Pkt 11

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poinformował, że do Komisji Budżetu i Finansów Publicznych zgłosili się następujący radni: Jarosław Sylwester Hołownia, Jerzy Karpienia, Sławomir Kraśnicki, Józef Kunda, Aleksy Oleksza, Wiesław Pórzecki, Grzegorz Skórski i Mirosława Zubrzycka. Zapytał, czy zgłoszeni kandydaci wyrażają zgodę na udział w tej Komisji.

 

Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na udział w Komisji Budżetu i Finansów Publicznych

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetu i Finansów Publicznych i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Komisja Budżetu i Finansów Publicznych została powołana:

1.      Jarosław Sylwester Hołownia,

2.      Jerzy Karpienia,

3.      Sławomir Kraśnicki,

4.      Józef Kunda,

5.      Aleksy Oleksza,

6.      Wiesław Pórzecki,

7.      Grzegorz Skórski

8.      Mirosława Zubrzycka

 

Uchwała nr II/12/06 – w załączeniu – zał. nr 10

 

Pkt 12

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów Publicznych.

 

Członek Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Wiesław Pórzecki zgłosił radnego Sławomira Kraśnickiego na kandydata na Przewodniczącego tej Komisji.

 

Radny Sławomir Kraśnicki wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów Publicznych.

 

Więcej kandydatów nie zgłoszono.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów Publicznych i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Przewodniczącym Komisji Budżetu i Finansów Publicznych został Sławomir Kraśnicki.

 

Uchwała nr II/13/06 – w załączeniu – zał. nr 11

 

Pkt 13

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poinformował, że do Komisji Oświaty, Kultury i Sportu zgłosili się następujący radni: Mieczysław Kazimierz Baszko, Jarosław Sylwester Hołowania, Kazimierz Łabieniec, Alicja Rysiejko, Grzegorz Skórski, Krzysztof Szczebiot i Waldemar Szymański. Zapytał, czy zgłoszeni kandydaci wyrażają zgodę na udział w tej Komisji.

 

Radny Grzegorz Skórski zrezygnował z udziału w tej Komisji, ponieważ jest już członkiem 2 innych Komisji.

 

Pozostali kandydaci wyrazili zgodę na udział w Komisji Oświaty, Kultury i Sportu

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury i Sportu i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Komisja Oświaty, Kultury i Sportu została powołana w składzie:

 

1.      Mieczysław Kazimierz Baszko

2.       Jarosław Sylwester Hołownia

3.       Kazimierz Łabieniec

4.       Alicja Rysiejko,

5.       Krzysztof Szczebiot

6.      Waldemar Szymański.

 

Uchwała nr II/14/06 – w załączeniu – zał. nr 12

 

Pkt 14

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

 

Członek Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Krzysztof Szczebiot zgłosił radnego Waldemara Szymańskiego na kandydata na Przewodniczącego tej Komisji. Powiedział, że ww. posiada odpowiednie kwalifikacje i jest osobą kompetentną do pełnienia tej funkcji.

 

Radny Waldemar Szymański wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

 

Więcej kandydatów nie zgłoszono.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury i Sportu i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Przewodniczącym Komisji Oświaty, Kultury i Sportu został Waldemar Szymański.

 

Uchwała nr II/15/06 – w załączeniu – zał. nr 13

 

Pkt 15

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poinformował, że do Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego zgłosili się następujący radni: Jan Grabala, Sławomir Kraśnicki, Kazimierz Łabieniec, Alicja Rysiejko, Antoni Sakowicz, Krzysztof Szczebiot i Mirosława Zubrzycka. Zapytał, czy zgłoszeni kandydaci wyrażają zgodę na udział w tej Komisji.

 

Radny Antoni Sakowicz zrezygnował z udziału w tej Komisji, ponieważ jest już członkiem 2 innych Komisji.

 

Pozostali kandydaci wyrazili zgodę na udział w Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie powołania Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Komisja Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego powołana została w składzie:

  1. Jan Grabala
  2.  Sławomir Kraśnicki
  3.  Kazimierz Łabieniec
  4.  Alicja Rysiejko
  5.  Krzysztof Szczebiot
  6. Mirosława Zubrzycka.

 

Uchwała nr II/16/06 – w załączeniu – zał. nr 14

 

Pkt 16

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego.

 

Członek Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego Sławomir Kraśnicki zgłosił radnego Krzysztofa Szczebiota na Przewodniczącego tej Komisji. Powiedział, że ww. funkcję tę pełnił już w poprzedniej kadencji i posiada odpowiednie doświadczenie do kierowania pracą tej Komisji.

 

Radny Krzysztof Szczebiot wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji.

 

Więcej kandydatów nie zgłoszono.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie. Przewodniczącym Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego został Krzysztof Szczebiot.

 

Uchwała nr II/17/06 – w załączeniu – zał. nr 15

 

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec zarządził przerwę w obradach sesji w godz. 11 10 – 11 25

 

Pkt 17

 

Kierownik Wydziału Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich Lila Anna Micun przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie przez SP ZOZ w Sokółce darowizny aparatury i sprzętu medycznego. Powiedziała, że chodzi o stanowiska do resuscytacji Unimed wraz z wyposażeniem dodatkowym i materiałami zużywalnymi o wartości 38 899,99 zł. Ta aparatura i sprzęt medyczny zostały zakupione przez Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i mają być przekazane dla SPZOZ w Sokółce. Poinformowała, że ta Fundacja jako darczyńca zachowuje prawo do kontroli sposobu wykorzystania tego sprzętu.

 

Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem powyższej uchwały

 

Radna Mirosława Zubrzycka zapytała, jaka jest procedura pozyskania sprzętu z tej Fundacji i do jakich celów zostanie on przeznaczony?

 

Odpowiedzi na pytanie udzielił obecny na sesji Dyrektor SP ZOZ w Sokółce Marek Chojnowski. Wyjaśnił, że Fundacja Jerzego Owsiaka co roku ogłasza cel na jaki będą zbierane pieniądze w danym roku. Dotychczas pieniądze były zbierane na różne cele, takie jak:. „serce”, ratowanie słuchu, wczesne wykrycie wad u niemowląt, itp. SP ZOZ w Sokółce co roku wysyła aplikacje do Fundacji z prośbą o zakup odpowiedniego sprzętu i aparatury. Jest to zazwyczaj pismo nieformalne. Poinformował, że przy Fundacji działa Komisja, która analizuje składane wnioski i jeśli są wiarygodne, przyznaje odpowiedni sprzęt lub aparaturę. SP ZOZ w Sokółce dotychczas co roku z tej Fundacji otrzymywał darowizny i w tym roku również otrzymujemy ww. sprzęt, który ma służyć do podtrzymania funkcji życia pacjentów.

 

Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i odczytał treść uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie przez SP ZOZ w Sokółce darowizny aparatury i sprzętu medycznego i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr II/18//06 w załączeniu - załącznik nr 16

 

Pkt 18

 

Kierownik Wydziału Zdrowia, Opieki Społecznej i Spraw Obywatelskich Lila Anna Micun przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie przez SP ZOZ w Sokółce zakupu aparatury i sprzętu medycznego. Powiedziała, że chodzi o zakup defibrylatora, kardiomonitora przenośnego oraz głowicy brzusznej do aparatu USG typu SONOACE 6000C firmy Medison z przepływem Dopplera, który jest niezbędny do spełnienia przez Oddział Ratunkowy szpitala w Sokółce wymogów Ministra Zdrowia z dnia 10 maja 2002 r. w sprawie szpitalnego oddziału ratunkowego oraz zrealizowanie do 2010 roku programu dostosowawczego. Środki finansowe na zakup ww. sprzętu w kwocie ok.140 tys. zł zostaną pozyskane ze środków ujętych w ustawie budżetowej na rok 2006 przeznaczonych na realizację programu „Zintegrowane Ratownictwo Medyczne”.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Sokółce zakupu aparatury i sprzętu medycznego i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr II/19//06 w załączeniu - załącznik nr 17

 

Pkt 19

 

Wicestarosta Cecylia Waszkiewicz przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji przez Powiat Sokólski w roku 2006, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Powiedziała, że przesunięcia w pozycjach planu zadań realizowanych przez Powiat Sokólski z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych finansowanych ze środków Funduszu w 2006 r. spowodowane są przekazaniem dodatkowych środków przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych oraz z powodu zwiększonego zapotrzebowania osób niepełnosprawnych na likwidację barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych Większe są również indywidualne potrzeby w zakresie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów. Część środków zostanie przekazana na działalność Warsztatów Terapii Zajęciowej. Powyższe zmiany mają na celu pełne wykorzystanie przyznanych środków PFRON oraz zrealizowanie wniosków złożonych przez osoby niepełnosprawne.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji przez Powiat Sokólski w roku 2006, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr II/20//06 w załączeniu - załącznik nr 18

 

Pkt 20

 

Kierownik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Katarzyna Nowak przedstawiła projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół w Różanymstoku. Powiedziała, że podjęcie powyższej uchwały jest niezbędne, ponieważ niektóre ze szkół w tym Zespole Szkół nie funkcjonują już od kilku lat. Od kilku lat nie dokonano naboru do Technikum Uzupełniającego, Zasadniczej Szkoły Zawodowej, Liceum Profilowanego oraz Technikum. Obecni uczniowie tych szkół kończą naukę 22 czerwca 2007 r. Zgodnie z przepisami prawa organ prowadzący szkołę może zlikwidować szkołę publiczną, po zapewnieniu przez ten organ uczniom możliwości kontynuowania nauki w innej szkole publicznej tego samego typu, a także odpowiednio o tym samym lub zbliżonym profilu kształcenia ogólnozawodowego, albo kształcącej w tym samym lub zbliżonym zawodzie. Uczniowie kl. II i III Liceum Ogólnokształcącego będą kontynuowali naukę w Zespole Szkół im. gen. Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej. Następnie poinformowała, że organ prowadzący jest obowiązany, co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji, zawiadomić o zamiarze likwidacji szkoły rodziców uczniów oraz właściwego kuratora oświaty. W związku z tym niezbędne jest podjęcie przez Radę Powiatu Sokólskiego uchwały o zamiarze likwidacji szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół w Różanymstoku, w terminie umożliwiającym przekazanie treści tej uchwały Podlaskiemu Kuratorowi Oświaty i rodzicom uczniów.

 

Przewodniczący obrad otworzył dyskusję nad projektem powyższej uchwały.

 

Radna Mirosława Zubrzycka powiedziała, że w każdym przypadku likwidacji szkoły czy innej placówki organ likwidujący jawi się jako instytucja bardzo niepopularna. Stwierdziła, że radni doskonale wiedzą, że należy to zrobić, ale dana społeczność tego nie rozumie. Dlatego zaapelowała o zapewnienie zatrudnienia ludziom, którzy utracą pracę oraz o jasne i precyzyjne wytłumaczenie w środowisku konieczności podjęcia takiej decyzji.

 

Wicestarosta Cecylia Waszkiewicz poinformowała, że nie jest to jeszcze decyzja o likwidacji szkoły, lecz o zamiarze likwidacji i o tym należy informować wyborców. Powiedziała, że odbyły się już spotkania z uczniami tej szkoły, ale w dalszym ciągu rozważane są różne konfiguracje rozwiązania tej sprawy. Brana jest pod uwagę możliwość przeniesienia tej szkoły do budynku internatu w Zespole Szkół w Dąbrowie Białostockiej, z tym3 że nie do końca jest znana i rozumiana celowość funkcjonowania obok siebie dwóch takich samych placówek szkolnych. Dodała, że już od pewnego czasu księgowość ZS w Różanymstoku prowadzona jest przez Zespół Szkól w Dąbrowie Białostockiej. Ponadto część nauczycieli z ZS w Różanymstoku już pracuje w szkole w Dąbrowie Białostockiej, a część z nich ma zawarte umowy na czas określony. Kilku nauczycieli nabędzie uprawnienia emerytalne, a dla pozostałych zostanie udzielona pomoc w znalezieniu zatrudnienia. Dodała, że jeśli zajdzie konieczność zlikwidowania tej szkoły, to proces zostanie podjęty na sesji Rady Powiatu w miesiącu kwietniu 2007 r.

 

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec uzupełniając powyższą wypowiedź powiedział, że zawsze jest bardzo przykro coś zlikwidować, ponieważ w każdym takim przypadku jest duży opór środowiska i cierpienie ludzi. Dodał, że być może jeszcze nie raz będziemy stawać przed takim dylematem, ponieważ jest niż demograficzny i jeśli nie ma ucznia, nie będzie szkoły.

 

Wobec braku innych uwag do projektu tej uchwały Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i odczytał treść uchwały w sprawie zamiaru likwidacji szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół w Różanymstoku i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 16, przeciw 0, wstrzymało się od głosu 2 radnych. Uchwała została podjęta.

 

Uchwała Nr II/21//06 w załączeniu - załącznik nr 19

 

Pkt 21

 

Kierownik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Katarzyna Nowak przedstawiła projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Internatu w Zespole Szkół w Suchowoli. Powiedziała, że podjęcie tej uchwały jest konieczne z powodu postępującego od kilku lat spadku zainteresowania uczniów zamieszkaniem w internacie. W obecnym roku szkolnym z tego Internatu korzysta tylko 3 uczniów. W związku z powyższym jest niezasadne dalsze funkcjonowanie Internatu w Zespole Szkół w Suchowoli.

 

Przewodniczący obrad udzielił głosu Dyrektorowi ZS w Suchowoli Stanisławowi Waśko.

 

Dyrektor Zespołu Szkół w Suchowoli Stanisław Waśko powiedział, że mimo podejmowanych działań, internat się wyludnia. Poinformował, że ze względu na dogodność połączeń komunikacyjnych, młodzież woli dojeżdżać, niż mieszkać w internacie. Uczniowie, którzy obecnie tu mieszkają, są w III klasie i w maju 2007 r. zrezygnują z dalszego zamieszkania. Nastąpi naturalna likwidacja Internatu. Dodał, że stołówka będzie funkcjonowała w dalszym ciągu, ponieważ na tę formę usług jest zapotrzebowanie środowiska.

 

Przewodniczący obrad poinformował, że 2 wychowawców z Internatu będzie miało zapewnione zatrudnienie w innych placówkach oświatowych.

 

Przewodniczący obrad zamknął dyskusję i odczytał treść uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Internatu w Zespole Szkół w Suchowoli i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr II/22//06 w załączeniu - załącznik nr 20

 

Pkt 22

 

Kierownik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Katarzyna Nowak przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości. Powiedziała, że w związku z podjęciem uchwały Nr XXXIX/310/06 Rady Powiatu Sokólskiego z dnia 30 maja 2006 r. w sprawie przekazania Zespołu Szkół Rolniczych w Janowie do prowadzenia Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz podpisaniem porozumienia w dniu 27 października 2006 r. pomiędzy Powiatem Sokólskim a Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, stosownie do treści porozumienia zachodzi potrzeba przekazania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Sokolskiego, użytkowanych przez Zespół Szkół Rolniczych w Janowie.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr II/23//06 w załączeniu - załącznik nr 21

 

Pkt 23

 

Skarbnik Powiatu Maria Jurgiel przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego. Powiedziała, że w budżecie powiatu zwiększa się plan dochodów o kwotę 262 252 zł, zmniejsza się o kwotę 275 669 oraz dokonuje się przeniesienia na kwotę 1 118 017 zł. Zwiększa się plan wydatków o kwotę 187 103 zł, zmniejsza się o kwotę 200 520 zł, dokonuje się rozwiązania rezerwy celowej oświatowej na kwotę 92 989 zł oraz dokonuje się przeniesienia na kwotę 2 041 902 zł. Poinformowała, że budżet Powiatu, po dokonanych zmianach wynosi:

1/ dochody ogółem: 47 931 633 zł,

2/ wydatki ogółem:       51 853 322 zł,

3/ dochody w kwocie 1 420 000 zł przeznacza się na spłatę rat kapitałowych kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych,

4/ deficyt budżetowy w kwocie 5 341 689 zł pokrywa się:

·        wolnymi środkami w kwocie 1 464 418 zł,

·        kredytem bankowym w kwocie 3 877 271 zł.

 

Następnie poinformowała, że wszystkie zmiany w budżecie Powiatu na rok 2006 zawarte są w 7 załącznikach do projektu uchwały.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2006 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr II/24//06 w załączeniu - załącznik nr 22

 

Pkt 24

 

Interpelacji i zapytań radnych nie było.

 

Pkt 25

 

Radny Jarosław Sławomir Hołownia zapytał, jak jesteśmy przygotowani do sezonu zimowego?

 

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec poinformował, że odpowiedź na pytanie radnego zostanie udzielona na następnej sesji Rady Powiatu, ponieważ już nie ma Dyrektora PZD w Sokółce.

 

Przewodniczący Komisji Transportu, Rolnictwa i Leśnictwa Wiesław Pórzecki poprosił, aby ten temat był omówiony na najbliższym posiedzeniu Komisji.

 

Sekretarz Powiatu Anna Szydłowska poinformowała, że na następną sesję Rady Powiatu przewidziana jest Informacja o inwestycjach drogowych i remontach dróg w powiecie w roku 2006 i wtedy Dyrektor PZD udzieli radnemu odpowiedzi na pytanie.

 

Wobec wyczerpania się porządku obrad sesji Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec zamknął obrady II sesji Rady Powiatu Sokólskiego o godzinie 12 30.

 

 

Protokółowała

 

Janina Wojciechowska

Przewodniczący Rady

Kazimierz Łabieniec